Sunday, May 15, 2011

Ucapan PM yang bermakna.."Selamat Hari Guru, Cikgu.."

Secara peribadi, saya cukup seronok mendengar ucapan selamat hari guru yang diucapkan oleh YAB PM kita. Entahlah, mungkin intonasinya beserta perkataan "cikgu" dihujungnya menyebabkan saya begitu seronok mendengarnya. Sehinggakan apabila anak sedang bercakap, saya suruh diam sekejap kerana hendak mendengar sebutan " Cikgu" yang beliau ucapkan. Terima Kasih YAB Dato' Seri atas ucapan yang bermakna itu.

Jika diperhatikan, kekerapan ucapan selamat hari guru ditelivisyen agak berbeza berbanding tahun-tahun sebelumnya. Terima kasih atas perubahan tersebut dan sesungguhnya ianya Satu perubahan yang baik kerana jasa guru terlalu besar kerana jatuh bangunnya bangsa kerana ilmu yang guru curahkan.

Kepada semua guru, selamat hari guru..terutama sekali kepada Isteri tercinta, Hazalila Abdul Halim. Semoga Sayang tabah dalam menyampaikan ilmu. Kepada guru-guru di smktd2, selamat hari guru juga. Kuatkan semangat dan bersabarlah selalu..

Selamat hari guru..

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...