Saturday, June 18, 2011

Ceramah Motivasi Pelajar Fakulti Informatik UNISZA

Alhamdulillah, akhirnya dapat juga saya memiliki beberapa gambar kenangan semasa berceramah diUnisza pada 17 Mac 2011 yang lepas. Terima kasih kepada Saudari Siti Zainab Ibrahim, pelajar di Fakulti Informatik Unisza yang telah masukkan gambar ini di Facebook dan saya mohon dihalalkan gambar ini kerana saya telah mengambilnya daripada sana.

Buat pengetahuan semua pembaca, ceramah ini berkisar tentang bagaimana menjadi insan berjaya dan bagaimana menukar kegagalan kepada kejayaan. Juga bagaimana menerima ketentuan Allah itu dengan redha..Kegagalan itu adalah kejayaan yang Allah tangguhkan. Alhamdulillah, mesej saya kepada mereka bahawa hidup ini dibentuk oleh pemikiran kita sendiri dapat disampaikan. Bagaimana penerimaannya, ALlah juga yang mengetahuinya. Namun, daripada respon yang diterima, rasanya mesej itu sampai.

Apa yang lebih utama, mesej bahawa akhlak itu lebih penting dan kejayaan itu akan lebih bernilai dengan kecemerlangan akhlak dapat juga disampaikan. Saya berdoa semoga mesej itu dapat dicerna dengan baik oleh mereka.

Akhir kata semoga kalian cemerlang pelajaran, cemerlang akhlak....



Di bawah ini beberapa gambar kenangan ketika berceramah di Unisza















Kredit Gambar kepada : Siti Zainab Ibrahim

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...