Saturday, July 9, 2011

4 minggu yang padat...

Alhamdulillah, semalam baru berakhirnya program-program besar yang perlu saya ikuti. Naik sahaja cuti sekolah bulan 6 yang lepas, dimulai dengan kursus haji dan umrah yang melibatkan pelajar tingkatan 4 dan 5 serta guru-guru Islam. ( 17-18/6 )


Ustaz Talhah sedang mengetuai kursus Para pelajar sedang berehat sementara
menunggu giliran.

Kemudian minggu berikutnya, pada hari sabtu diadakan pula hari terbuka dimana ibu bapa berjumpa guru-guru untuk berbincang tentang prestasi anak-anak sepanjang 6 bulan pertama di sekolah.( 25/6 )

* Maaf tiada gambar..

Selepas itu, pada hari sabtu berikutnya ( 2/7 ) diadakan pula larian 1 Malaysia dan sukantara.


Gambar Kenangan sebelum larian bermula

Dan yang terakhir pada minggu ini (9/7) diadakah acara sukan tahunan. Tetapi tahun ini saya tidak turut serta kerana terlibat sebagai fasilitator bagi kem kecemerlangan prinsip perakaunan daerah Pasir Gudang selama 2 hari ( 8-9 Julai) di Savannah Hill, Ulu Tiram J.B..Tetapi minggu ini paling penat kerana acara sukan tahunan memerlukan komitmen selama seminggu..Kerana itu jugalah saya hampir-hampir tumbang pada malam sabtu (8/7) kerana terlalu letih..Tetapi kerana kesiankan kak lily yang hanya seorang pada malam tersebut saya kuatkan semangat untuk membantunya sehingga jam 11. Tetapi Alhamdulillah, di paginya kembali bertenaga selepas tidur pada malamnya. Apa yang pasti, kem tersebut sangat bermanfaat dan memberi banyak ilmu baru tentang subjek P.Akaun yang akan saya sampaikan pada anak didik saya di sekolah nanti, insyaAllah.



Gambar Savannah Hill ( cantik ) Gambar anak didik yang cemerlang yang terpilih
( Dari kanan : Lim Jin Yong, Ng Sze Shen, Wong
Pei Xin, Poon Wen Qi dan Chan Jasmine)

Secara keseluruhannya, 4 minggu ini adalah minggu yang paling mencabar kerana tidak berehat selama 4 minggu( sabtu) berturut-turut. Namun begitu tugas tetap tugas. Walaubagaimana letih sekalipun perlu dilaksanakan dengan seikhlas hati. Apa yang paling penting, bersangka baik dengan Allah, kerana setiap apa yang berlaku ada hikmahnya.

Ya Allah, ikhlaskan hatiku keranaMu..

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...