Tuesday, March 13, 2018

Impian

Sebelum saya diberi peluang oleh-Nya untuk menghasilkan buku pertama, saya memasang impian sejak zaman belajar lagi.. Apabila saya melihat buku atau membaca buku, saya sering berangan-angan dan membayangkan saya juga bakal memiliki buku sendiri satu hari nanti...

Impian digerakkan, bukan setakat di minda..

Kemudian saya memulakan langkah pertama... Saya merancang dan melaksanakan perancangan saya. Perkara pertama yang saya buat ialah menulis di blog... Selain itu saya turut berkongsi artikel saya di media atas talian yang agak popular pada waktu itu iaitu Tranungkite. Saya lihat, beberapa artikel saya yang ditulis itu mendapat bacaan yang agak banyak dan dikongsi dibeberapa blog. Tulisan-tulisan saya lebih kepada yang berunsurkan nasihat dan kritikan...Selepas itu saya mula menulis buku setelah meyakini gaya penulisan saya boleh diterima...

Alhamdulillah... Januari 2010, buku pertama ( Hebatnya Cara Rasulullah Mendidik ) mula berada di pasaran... Buku ini berkisar tentang pengajaran guru yang diaplikasikan daripada hadis Nabi Saw... Buku ini juga membawa saya ke beberapa buah negeri untuk berkongsi pandangan di beberapa buah sekolah dan universiti... Buku pertama ini turut tersenarai dalam kategori buku "bestseller " dan diulang cetak sebanyak enam kali... Buku ini juga, bersama-sama buku Nota Hati Buat Pelajar pernah dipilih dalam senarai 50 karya terbaik guru...

Ini bukan status memuji diri

Apa yang saya tulis ini sekadar berkongsi pandangan dan pengalaman tentang impian... Saya merasakan, untuk berjaya mencapai sesuatu, kita perlu berimpian dan sering membayangkan akan kejayaan yang kita ingin capai...

Sesungguhnya kehidupan ini satu perjalanan... Moga-moga, dalam perjalanan yang mungkin panjang ini, impian yang kita dambakan itu tercapai sebelum kita memejamkan mata selamanya...

Kejayaan itu datang dengan impian... Ia dimulakan dengan perancangan... Digerakkan dengan usaha yang berterusan dan keyakinan yang tinggi... Dan diakhiri dengan kepuasan yang sukar digambarkan...

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...