Tuesday, March 9, 2010

Ceramah Pertama Saya...

Syukur kepada Ilahi kerana kesempatan yang diberikan kepada Saya untuk terus menulis diblog ini...malam ini sya ingin berkongsi cerita tentang ceramah bagi memenuhi slot Latihan Dalam Perkhidmatan yang saya telah sampaikan di sekolah saya sendiri baru-baru ini ( Sabtu-6/3/10 )

Pada dasarnya ia adalah satu pengalaman baru buat saya dan ianya begitu bermakna sekali. bercakap di depan audiens yang merupakan rakan sendiri saya fikir lebih mencabar berbanding bercakap di depan orang lain yang tidak kita kenali. Tetapi alhamdulillah, daripada rspon rakan-rakan yang mendengar ceramah tersebut, saya anggap penyampaian saya pada pagi sabtu itu telah mencapai matlamatnya.

tajuk yang telah diamanahkan kepada saya ialah berkaitan disiplin. maka tajuk yang saya pilih ialah " Disiplin dan Isu-Isu Berkaitannya." oleh kerana ceramah tersebut turut disertai oleh staf sokongan, maka saya masukkan sedikit slot ceramah saya itu berkaitan dengan organisasi yang tajuknya saya letakkan sebagai " Organisasi Dan Anda."

Secara peribadi saya tidak sempat membuat persedian yang secukupnya bagi ceramah tersebut. Namun, Alhamdulillah Allah telah memudahkan urusan saya pada pagi tersebut dan ceramah dapat disampaikan dengan lancar dan teratur.

Buat rakan-rakan lama, terima kasih kerana sudi mendengar dan berkongsi cerita dengan saya...kepada rakan-rakan baru yang baru menjengah ke alam kerja, semoga anda semua mendapat manfaat daripada perkongsian ilmu yang tidak seberapa itu. kepada kak mazida, terima kasih kerana memberi peluang kepada saya untuk bercakap..

akhir kalam, sekali lagi saya memanjatkan rasa keyukuran kepada Ilahi atas pengalaman yang cukup berharga ini. Semoga peluang ini akan terus diberi dilain masa insyaAllah.




No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...