Friday, September 17, 2010

KampungKu...


Kenangan 1 Syawal tahun lepas bersama mak dan abah


Tahun ini saya balik beraya ke rumah mak dan abah pada petang raya kedua. Tapi Alhamdulillah, beraya di kampung memang seronok. macam-macam yang mak masak. Kambing masak kari, itik masak kari ( dimasak oleh abah ) dan macam-macam lagi bisa membuatkan badan saya naik tanpa henti.

Satu lagi yang menarik, mak juga rajin bercucuk tanam. Macam-macam ada, bak kata iklan dalam astro. Apapun, terima kasih mak abah atas layanan yang sangat mengharukan jiwa saya sepanjang saya bercuti raya bersama isteri dan anak-anak. Haris dan Hashri memang suka sangat sepanjang berada di kampung. Keseronokan mereka berdua membuatkan saya dan isteri lepak kerana kepenatan mengawal pergerakan mereka. Rumah kampungkan panjang, kejap di atas, kejap di dapur, kejap di luar rumah. Bayangkan, tentu penatkan. Namun kepenatan itu adalah sejuta keseronkan. Alhamdulillah, syukur padamu Tuhan.



Tanam-tanaman yang diusahakan olek mak. Suka-suka katanya, tapi banyak memberi bakti pada keluarga...














No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...