Friday, September 24, 2010

Keletah Anakku!

Alhamdulillah, melihat perkembangan fizikal dan mental anak-anak adalah nikmat terhebat yang Allah berikan kepada saya. Sememangnya melihat perkembangan mereka yang dapat dilihat dengan mata kasar ini sesuatu yang menghiburkan hati. Apatah lagi apabila kedua mereka sudah pandai bergurau, bermain dan bergaduh. Kadang-kadang berkawan baik, kadang-kadang bergaduh dan kadang-kadang salah seorang menangis dan kadangkala kedua-duanya menangis begitu menggeletek hati saya yang memandangnya.



Ketika saya menulis tulisan ini, mereka baru lepas bergaduh. Tetapi selepas itu mereka berbaik semula.


Gambar mereka yang sedang mesra...




Dan saya percaya sekejap lagi mereka akan bergaduh semula. Lucu sungguh dengan keletah mereka berdua ini. Saya pula kadangkala ketawa melihat mereka, kadangkala geram bercampur lucu dan kadangkala terlalu geram tetapi ditahan sahaja di dalam hati.

InsyaAllah, esok, lusa dan seterusnya, selagi mana diberi nafas olehMu yang Allah pasti saya akan dapat melihat perkembangan mereka berdua sehingga mereka besar dan menjadi 'somebody'.


Ulama' Muda :Mungkin menjadi ulama' suatu hari nanti, tiada siapa yang tahu...



Setiap hari saya sentiasa berdoa kepadaNya semoga mereka berdua akan diberi petunjuk dan hidayah olehNya. Kehidupan mereka sentiasa diberkati dan dirahmatiNya. Serta diberi kejayaan di dunia dan akhirat.

Apa yang penting, Abah dan Ibu sayang kamu berdua....


No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...