Saturday, October 9, 2010

PTK 'O' PTK

Apa khabar orang gomen hari ini. Hari ini teman nak sebut tentag PTK. Bagi orang kerja gomen, PTK ini sesuatu yang menakutkan. Ada yang sampai fobia dengan PTK. Apa taknya, dah berbelas kali ambil, tapi tak lulus-lulus juga.

Pada Teman, PTK ini bagus untuk orang yang kerja gomen. Dengan adanya PTK mereka akan membaca dan menambah ilmu pengetahuan. Teman rasa kalau tiada PTK belum tentu orang gomen ni nak membaca bermati-matian. Maaf orang gomen, bukan nak serkap jarang, tapi realitinya begitu.

Kepada rakan-rakan yang akan mengambil PTK pada 16 oktober ni, kuatkan semamngat ye. Jawablah dengan tenang dan fokus dengan kehendak soalan. Memang jawapan terlalu hampir maksudnya. sebab itu ramai yang keliru. Tetapi kalau dinilai dengan mendalam, masih ada satu jawapan yang paling tepat. Di situlah yang akan membezakan antara yang berjaya dengan cemerlang dan lulus cukup makan. Alhamdulillah, teman dah lulus semua level PTK untuk DG 41. InsyaAllah teman akan berhadapan semula dengan PTK bila melompat ke DG 44 kelak. Kepada ISteri tersayang, tahniah kerana berjaya juga melepasi TK1 setelah mencubanya berulangkali. InsyaAllah semoga berjaya untuk PTK 2 pula tahun hadapan. Kepada RAkan-rakan, selamat menjawab dan selamat berjaya.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


No comments:

Related Posts with Thumbnails