Thursday, March 24, 2011

Alhamdulillah....SPM 2010 beri sinar dalam hatiKu

Alhamdulillah, saya kira ini ucapan selayaknya yang saya perlu lafazkan apabila diberitahu oleh rakan-rakan tentang subjek Prinsip Perakaunan meningkat 9% lebih untuk spm 2010. Secara peribadinya, SPM 2010 telah memberi sinar dalam hati saya setelah mengajar hampir 8 tahun. Sememangnya, peperiksaan percubaan telah memberi lampu hijau untuk saya mendapat peratusan yang lebih tinggi dalam SPM 2010. Tetapi apabila mengenangkan soalan tahun lepas agak pelik sedikit dan tidak terjangka daripada jangkaan asal, menyebabkan keputusan trial sedikit menggusarkan saya. Persoalan di minda saya, adakah keputusan yang bakal keluar nanti lebih rendah berbanding peperiksaan trial. Tetapi alhamdulillah, sejak dahulu lagi saya telah melatih diri menerima apa yang bakal berlaku dan sentiasa berfikiran positif dalam setiap perkara. Pada saya, setiap yang Allah beri itu baik-baik belaka. Semalam, 23 Mac 2011 keputusan sebenar telah keluar dan hasilnya, meningkat daripada 80% ( 2009 ) kepada 89.38 ( 2010 ). Alhamdulillah, penat lelah mengajar, di balas olehNya dengan kegembiraan. Thank u Allah...HambaMU yang lemah ini begitu gembira dengan anugerah yang besar ini. Doaku, semoga akan memberikan yang lebih baik di tahun seterusnya.

KEPADA ANAK-ANAK MURIDKU, TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA. KEPADA YANG BAKAL MENGHADAPI SPM 2011, BELAJARLAH DARIPADA KAKAK2 DAN ABANG2MU INI.

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...