Saturday, May 16, 2009

Selamat Hari Guru!!!


Apa Khabar semua guru. Hari ini adalah hari paling istimewa buat anda. Jika kta bergembira menyambut 1 Syawal kerana telah berusaha berlapar dan dahaga serta melawan hawa nafsu yang jahat, maka hari ini juga adalah kegembiraan buat kita yang bergelar guru kerana 16 Mei adalah hari khas buat para guru yang telah bertungkus-lumus mendidik anak bangsa tanpa perasaan jemu. Berbanggalah wahai para guru kerana anda dipilih menjadi hamba yang dijanjikan ganjaran yang begitu besar oleh Allah di akhirat kelak.

Diriwayatkan pula daripada Abu Umamah r.a, bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :
“ Sesungguhnya Allah SWT, para malaikat, penghuni langit dan bumi, termasuk semut yang berada di dalam lubang dan ikan paus, sesungguhnya akan memberkati dan memberi rahmat kepada orang yang mahu mengajarkan kebaikkan ( ilmu ) kepada manusia.”
( Riwayat Imam Tirmizi )

Diriwayatkan daripada Fudhail bin ‘Ayyad r.a, bahawa Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :

“ Orang yang berilmu yang berusaha mencipta, orang yang mahu mengajarkan ilmunya akan didoakan oleh seluruh penghuni kerajaan langit.”
( Riwayat Imam At-Tirmizi )


Selamat Hari Guru Buat Isteriku tersayang serta Rakan-RakanKu Sekalian...



1 comment:

Anonymous said...

Selamat Hari Guru kpd guru ku di sekolah keb. seri kepayang, ipoh perak tahun 1984..

View Profile: Rantong™

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...