Friday, November 26, 2010

SELAMAT BERCUTI!

Alhamdulillah sudah seminggu para pelajar sekolah saya bercuti. Bagi guru-guru pula semalam baru bermula cuti yang sebenar kerana perlu berada di sekolah selama 3 hari untuk tujuan menyelesaikan sebarang tugasan yang belum selesai sebelum boleh bercuti dengan aman. Bagi yang menjadi pengawas SPM, mereka tentunya masih belum bercuti lagi. Semoga anda semua bersabar kerana pengorbananmu itu besar pahalanya di sisi Allah, insyaAllah.

Kepada anak muridku, selamat bercuti. Pastikan cuti ini dimanfaatkan dengan sebaiknya. Ingat, jangan buat kerja yang tidak berfaedah dan bisa mengundang murka Allah. Ke mana-mana anda pergi pastilah dengan izin orang tuamu. Janganlah kamu memakai pakaian yang tidak menutup aurat. Bagi yang bakal berhadapan dengan peperiksaan penting tahun hadapan gunakan cuti ini sebagai persediaan awal menjaelang peperiksaan tahun hadapan.

Kepada Rakan-rakan sekerja, selamat bercuti semua. Andai ada silap dan salah saya mohon kemaafan. Buat sahabat saya, ustaz Talhah yang bakal menunaikan umrah bersama keluarganya saya ucapkan semoga urusan ibadahmu itu dipermudahkan Allah. Jangan lupa doakan saya di sini, terutama sekali doakan saya dapat pindah tahun hadapan ( ketawa, hehe ). Kepada yang lain yang bakal melancong ke mana jua berhati-hati dimusim hujan dan banjir ini. Kepada yang bakal berkahwin terutama kak eli, farouk dan kinah selamat menempuh gerbang rumah tangga. Semoga di berkati Allah. Kepada yang bakal bertunang ( faidz myvi ) selamat bertunang. Lepas ini kena beringatlah kerana sudah berpunya.

InsyaAllah saya dan isteri serta anak-anak akan bercuti ke kampung negeri sembilan dan kelantan. Tak sabar nak ke kelantan yang merupakan negeri ilmu. Doakan kami selamat pergi dan balik.

Yang terakhir, buat anak-anak muridku 5PA dan 5SN2, selalamt menjawab P.A. Cikgu begitu risaukan kamu dan sangat berharapkan kejayaan kamu.

Sekian dulu celotehku kali ini. Maaf salah silap kepada semua...

No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...