Thursday, December 23, 2010

Perkongsian Ilmu Di SMI Hira' dan SRI Hira'

Alhamdulillah, semalam ( 22/12/10 ) saya telah selamat menyampaikan ceramah di dua buah sekolah di Klang selangor berkaitan dengan buku pertama saya iaitu Hebatnya Cara Rasulullah Mendidik.

Pada saya program tersebut berjaya kerana mesej yang hendak disampaikan dapt disampaikan kepada audiens. Cuma keterbatasan masa menyebabkan ada yang tidak dapat disampaikan. Namun secara keseluruhannya, program tersebut memberikan kesan positif dihati saya. Saya berdoa mudah-mudahan Mualim dan mualimah ( gelaran buat guru-guru di sana) mendapat sedikit sentuhan ilmu daripada apa yang telah saya sampaikan.

Saya juga mohon maaf sangat-sangat kerana telah mengambil masa agak lama berceramah di SMI Hira ( 3 jam setengah ) walaupun masa yang diperuntukan cuma 3 jam sahaja. Tetapi jika diikutkan hati memang boleh berlarutan ke 4 jam lebih. Di SRI Hira saya cuma berceramah 2 jam setengah kerana kekangan masa. Namun dalam tempoh masa tersebut saya begitu teruja dan gembira menyampaikan ilmu kepada mereka. Ya, anda semua memang guru yang hebat dan cemerlang. Saya bertuah kerana dapat bertemu dengan anda.

Buat Ustaz Zaini, terima kasih kerana sudi menjemput saya. InsyaAllah, jika ada kesempatan kita semua berjumpa lagi. Banyak lagi perkara yang boleh dikongsikan bersama. Salam ukhwah daripada saya...Wallahua'lam...

Gambar Kenangan mualim dan mualimah Di SMI Hira'





Gambar Kenangan bersama mualim dan mualimah Di SRI Hira'


No comments:

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN

TIPS MENJELANG PEPERIKSAAN BUAT ADIK-ADIK YANG BAKAL MENDUDUKI PEPERIKSAAN Seperti yang kita sedia maklum, dua peperiksaan besar akan b...